torsdag den 30. december 2010

Besøg hos lægen...

I går var vi en tur forbi lægen, for lige at få tjekket op på situationen før jul med observation for svangerskabsforgiftning og jeg kan kun sige, at lægetjekket kun gav gode resultater. En rigtig god nyhed til at gå ind i det nye år på... 

Der var ingen spor af æggehvidestof eller sukker i urinen og faktisk vejede jeg 500g mindre end hos jordemoderen. Derudover var mit blodtryk faldet og hun sagde, at sådan som mine tal lå der, så ville hun frikende mig. Selvfølgelig skulle jeg holde øje med meget vand i kroppen og pludselige vægthop, men ellers var det alt i alt rigtig positivt...

Nytåret skal fejres sammen med lillebror, svigerbedste og onkel Poul. Jeg står for desserten og kransekage mens Poul har påtaget sig alle andre forberedelser. Vi har købt lidt serpentiner, så vi også kan pynte en smule op på bordet og sådan, det er nu så hyggeligt og jeg er en af dem, der synes, at nytårspynt er næsten lige så stort et must som julepynten er... Den ryger dog ned herhjemme i morgen. Jeg har allerede pillet noget af det ned, så vi igen kan begynde at sætte ting og sager op i lejligheden... Måske skal vi endda have hængt billeder op på væggen snart! Det glæder jeg mig rigtig meget til, for så kan vi også få gjort plads til at sætte puslebord og seng op inde i soveværelset og gøre klar til lillemandens ankomst. 

Lige som jeg troede, at han ikke kunne blive meget mere aktiv, så tog han bogstavlig talt en stor drejning inde i maven! Jeg har ikke før følt så tydeligt, at han har vendt sig og strukket sig og sådan, men det kan jeg godt nok mærke nu. Han har også fået en vane med, at han ikke rigtig har lyst til at falde til ro, før hans far kommer i seng og lægger hånden på maven... Det håber jeg godt nok ikke holder ved, når han kommer ud, for så får jeg da mit hyr med de to mænd!

1 kommentar:

  1. Godt nytår søde! Jeg håber, at du får en dejlig aften :)

    Husk at tage billeder af kransekagen og desserten ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...