søndag den 31. oktober 2010

2. jordemoderbesøg og familieweekend


Tja... bloggen skriver jo ikke sig selv, så jeg må hellere komme med en lille opdatering. Der er jo sket en smule siden sidst. 

I onsdags (d. 27. oktober) stod der en tur hos jordemoderen på dagsordenen... Vejret viste sig ikke just fra sin bedste side, men hvad kan man forvente sig på denne årstid. Jeg trak overtøjet godt op omkring ørerne, skuttede mig under paraplyen og priste mig lykkelig for, at der kun er ca. 3 minutters gang hen til jordemodercentret. Jeg skulle ikke vente længe efter ankomsten på at blive kaldt ind og i dag var det en anden bisiddende jordemoder, som deltog ved siden af min "jordemoder i lære". Vi snakkede om hvordan sidste scanning var gået, om det at mærke liv, hvilket jeg har gjort i godt og vel 3 uger nu (han er en aktiv lille laban, når det lige passer ham...) og om amning. Fik stukket en del brochurer i hånden igen (tror snart jeg kan starte mit eget minibibliotek med alle de små hæfter!) denne gang om amning, fødsel og smertelindring ved fødsel... hmm så de indrømmer altså, at det er ret smertefuldt at føde... ja, selvfølgelig havde jeg da regnet ud, at det ikke er en dans på roser at presse en baby på størrelse med en mellemting mellem en fodbold og en håndbold ud, men det har jeg bestemt ikke tænkt mig at skulle bekymre mig om allerede på nuværende tidspunkt! Er ganske sikker på, at det bare ville gå mig mere på end gavne og der er trods alt 18 uger at løbe på endnu... Det skal jeg nok blive konfronteret med tidsnok. 

Jeg røg også lige en tur på briksen, hvor jordemoderen mærkede på hvor stor livmoderen var blevet (lige en finger over navlen) og så fik jeg lov at høre hjertelyd! Vores lille dreng har et stærkt hjerte, der bare slår derudaf og så sparkede han også lige til apparatet en gang, bare for lige at gøre opmærksom på sig selv... BØLLE!

Jeg kom ned fra briksen, bare for at gå en tur over på vægten. Jeg har med vilje ikke nogen badevægt herhjemme, for jeg er overbevist om, at jeg ikke ville få noget godt ud af at have sådan en stående nu, hvor jeg bare vokser derudaf.... Det var dog en glædelig overraskelse, at stå op på vægten nede hos jordemoderen. Jeg har kun taget 2½ kg på fra min før-graviditetsvægt... Jordemoderen roste mig rigtig meget og synes det var super flot taget i betragtning af, at jeg er over halvvejs gennem graviditeten, så jeg skulle bare holde ved det!

Næste besøg hos jordemoderen blev planlagt til d. 22. december, så det må lige blive en del af julehyggen. Desværre tror jeg ikke Thomas kan få fri til at komme med denne gang heller, men det er der jo så ikke så meget at gøre ved. Det er super ærgerligt, men sådan er det jo, når man står i butik...

Ellers er ugen gået med forberedelser til familiebesøget i weekenden. Min svoger kom allerede torsdag og lørdag morgen havde vi svigermor og svigerfar til morgenmad. Det var bare SÅ hyggeligt! Derefter havde jeg lige en time til at gøre kagen færdig i (kagen til svigerbedstes fødselsdag) og så blev vi hentet lidt i et til frokost. Menuen stod på tunsalat, ostebøffer af en eller anden art med salat til og så blev kagen indtaget til dessert. Vi var så mætte at vi kunne trille derfra igen! Om aftenen fulgte vi svoger til toget og så gik vi ellers kolde ved hver vores computer! Vi gik i seng omkring kl. 23, hvor i huskede at sætte uret en time tilbage og jeg sov skisme helt til kl. 8.40 i dag! Var dejligt veludhvilet og smuttede ind for at hente Sallings julekatalog med ind i sengen, hvor det blev nærstuderet indtil Thomas vågnede omkring kl. 10. Dagen er blevet brugt på sofaen med at lave madplan til næste uge, se serie og så var vi lige et smut nede og handle ind. En rigtig god og tiltrængt hyggedag.

Indlægget skal lige sluttes af med et billede i dag. Det er efterhånden nogle uger siden sidst, så her kommer maven, som den ser ud i dag, hvor graviditeten er i sin 22+0 uge.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...